Divadelní revue 29, 2018, n° 1 — aktuální číslo
Číslo n° 1/2018 (vychází v srpnu 2018) otevírá studie „Společně na rozhraní: téma nejistého společenství v současném britském divadle“.
Clare Wallace v ní na trojici současných britských dramat Tima Crouche, Davida Greiga a Caryl Churchillové analyzuje zájem o fenomén komunity a prekarizace lidských společenství.
Studie Milana Pospíšila podrobně pojednává o opeře Josepha Weigla Švýcarská rodina (Die Schweizerfamilie) z roku 1809 a věnuje se i prvnímu českému provedení díla v roce 1823
ve Stavovském divadle v překladu Simeona Karla Macháčka. Lenka Jungmannová se v eseji „Postdramatické divadlo jako pojem aneb Post teatrologie?“ vrací k vlivnému konceptu
postdramatického divadla Hanse-Thiese Lehmanna a soustředí se na jeho terminologickou, teoretickou a metodologickou nekonzistentnost. Jan Hyvnar v textu
„Poznámky k encyklopedii nonverbálního divadla“ představuje vznikající projekt katedry nonverbálního divadla pražské HAMU. V čísle najdete rozhovory s dvěma členy Odin
Teatret – Eugeniem Barbou a Kaiem Bredholtem z roku 2016 – a Lenka Jungmannová zpovídá divadelního teoretika, kritika, estetika a pedagoga Petra Pavlovského.
Otiskujeme také všech třiatřicet došlých odpovědí na anketní otázku „Jaké počiny v oblasti teatrologie (a okolí) považujete za posledních pět let za zásadní, inspirativní či pozoruhodné a proč?“
A Miloš Mistrík recenzuje knihu Georgese Banua Les Voyages du comédien o podobách herectví, která vyšla pod českým názvem Nepodrobený herec.
Honza Petružela
Editorial
studie
Clare WallaceSpolečně na rozhraní: Téma nejistého společenství v současném britském divadle
Milan Pospíšil
Opera Švýcarská rodina: Historie libreta a pražská provedení
eseje
Lenka JungmannováPostdramatické divadlo jako pojem, aneb Postteatrologie?
Jan Hyvnar
Poznámky k encyklopedii nonverbálního divadla
rozhovor
s Eugeniem Barbou a Kaiem Bredholtem: Barter (Magdalena Hasiuk a Krystyna Ułamek)rozhovor
s divadelním teoretikem a kritikem, estetikem, vysokoškolským pedagogem a politickým komentátorem Petrem Pavlovským: Když někomu opravdu vrazím nůž do zad, není to divadlo… (Lenka Jungmannová)anketa
Divadelní revue a Teatrologické společnosti: „Jaké počiny v oblasti teatrologie (a okolí) považujete za posledních pět let za zásadní, inspirativní či pozoruhodné a proč?“recenze
Miloš MistríkNepodrobený herec podľa Georga Banuho (Georges Banu: Nepodrobený herec)