Divadelní revue 30, 2019, n° 2
Divadelní revue 2/2019 (vychází v prosinci 2019). Druhé číslo teatrologického časopisu Divadelní revue 2019 přináší dva příspěvky o současném a tři o starším divadle.
Jitka Vrbková píše o polském souboru Teatr 21, který na profesionální bázi pracuje s herci s Downovým syndromem a poruchou autistického spektra.
Daniela Pillgrab se ve studii „Přehodnocování politiky prostoru skrze performanci“ zabývá „nomádskou“ městskou sitespecific kompozicí IDEAL PARADISE (2016) režisérky Claudie Bosseové.
Magdaléna Jacková píše o anonymním textu Historia duchovní o Samsonovi, vydaném v roce 1608, který představuje jedinou v úplnosti dochovanou bohemikální hru o Samsonovi z období raného novověku.
Lisa Erlenbuschová zkoumá čtyři německé překlady francouzských komedií pro zámeckém divadlo v Českém Krumlově v polovině 18. století.
Alena Jakubcová ml. se ve stati ‚Lustiger HoffDiener‘ (komický dvorní sluha) jako předchůdce Hanswursta“ zabývá divadelněhistorickou analýzou hauptakce z roku 1713.
Rozhovor čísla vedl Libor Vodička s divadelním a literárním historikem Václavem Štěpánem.
Veronika Kyrianová recenzuje publikaci Annemarie Matzke Práce na divadle: Historie diskurzu divadelní zkoušky a Tomáš Kubart píše o knize Hany Buddeus Zobrazení bez reprodukce? Fotografie a performance v českém umění sedmdesátýchlet 20. století.
Obsah příspěvků z květnové „panteatrologické“ konference Perspektivy teatrologie 3 shrnuje Dagmar Inštitorisová.
Honza Petružela
Editorial
studie
Jitka VrbkováTeatr 21: divadlo herců se specifickými možnostmi
Daniela Pillgrab
Přehodnocování politiky prostoru skrze performanci. Nomádská městská kompozice IDEAL PARADISE Claudie Bosseové
Magdaléna Jacková
Jest krygsman a jest v něm srdce jako džber, aneb Známá neznámá hra o Samsonovi
Lisa Erlenbusch
Wiener Hanswurst-Burlesken oder Marivaudage viennois in Böhmen?
Alena Jakubcová ml.
„Lustiger Hoff-Diener“ als Vorstufe des Hanswursts. Eine theaterhistorische Analyse
Transliteration des Prager Szenarios Die glückseelige Eyffersucht zwischen Roderich und Delmiren
rozhovor
s divadelním a literárním historikem Václavem Štěpánem: Beru to už všechno jako příběh viděný z vnějšku... (Libor Vodička)recenze
Veronika KyrianováHistorický vývoj a teorie diskurzu divadelní zkoušky (Annemarie Matzke: Arbeit am Theater. Eine Diskursgeschichte der Probe)
Tomáš Kubart
Je fotoaparát divákem? „Performance je fotografií ustavována, nikoliv popsána.“ (Hana Buddeus: Zobrazení bez reprodukce? Fotografie a performance v českém umění sedmdesátých let 20. století.)
zprávy
Dagmar InštitorisováDo hĺbky minulých perspektív. Perspektivy teatrologie 3. Brno, 15.–17. května 2019